Гарячі новини

На Житомирщині дві релігійні громади перейшли до ПЦУ: настоятелі пояснили, чому лишаються в УПЦ

4 червня в Єпархіальному управлінні Житомирсько-Овруцької єпархії прийняли уповноважених парафіян двох релігійних громад — сіл Новини Курненської та Рогачів Баранівської громад, — які приєдналися до Православної церкви України.

Про це на своїй сторінці у мережі Facebook написав керуючий Житомирсько-Овруцькою єпархією ПЦУ єпископ Паїсій. У пості вказано, що до ПЦУ перейшли громади Свято-Володимирського храму села Новини Пулинського благочиння та Свято-Різдво-Богородичного храму села Рогачів Баранівського благочиння.

“Після загальних зборів релігійні громади ухвалили рішення про вихід з підпорядкування Московському патріархату, послідували Томосу про автокефалію та увійшли до Помісної Православної Церкви без своїх настоятелів, які залишилися у підпорядкуванні Московському патріархату. Вітаючи таке рішення парафіян, видав відповідні Укази та Посвідчення про їхнє прийняття до складу Житомирсько-Овруцької єпархії Православної церкви України”, — написав єпископ Паїсій.

На Житомирщині дві релігійні громади перейшли до ПЦУ: настоятелі пояснили, чому лишаються в УПЦ

Як переходили до ПЦУ прихожани з села Новини Курненської громади

Позиція громади

У коментарі Суспільному начальниця відділу економічного розвитку й інвестицій Курненської сільської ради Світлана Боковенко розповіла, що рішенню громади про перехід в ПЦУ передувала відмова священника відправити службу за загиблим воїном.

“Я в курсі цієї справи, оскільки займалася питаннями переходу до ПЦУ в Курному, після чого прихожани релігійних громад стали звертатися до мене за консультаціями з приводу переходу. Храму, як такого, в селі Новини немає, там є каплиця святого Володимира, яку люди облаштували в приміщенні медпункту. Оскільки в селі був священник лише Московського патріархату, люди попросили його на проводи відправити біля могили загиблого воїна. А він сказав: “Діставайте його з того світу, я його запечатаю, а тоді аж відправлю”. Тоді люди обурилися, почали писати пости в соцмережах, піднімаючи питання про перехід громади до ПЦУ. Вони зібрали збори за участю старости села і прийняли рішення про перехід”, — говорить Світлана Боковенко.

За її словами, в Новинах живе близько 200 людей. На зборах наприкінці травня за перехід підписалися спочатку 20 людей, а згодом список зріс до 30 людей.

“Це активні прихожани, які весь час відвідували храм — вони вирішили перейти в ПЦУ. Священник на збори прийшов із матушкою та ще однією прихожанкою. Вони й були проти переходу, але всі інші жителі села одностайно підтримали перехід до ПЦУ. Рішення зборів було оформлене протокольно. Тому Священник забрав свої речі і пішов”, — розповіла Світлана..

На Житомирщині дві релігійні громади перейшли до ПЦУ: настоятелі пояснили, чому лишаються в УПЦ

Позиція священника

Суспільне звернулося за коментарем до священника УПЦ В’ячеслава Маркевича, аби він озвучив свою позицію щодо того, чому залишився в УПЦ.

“Я не перейшов в ПЦУ, бо ми лишаємося в тій церкві, у якій ми хрестилися, вінчалися і в яку з дитинства ходили. Щодо села, то воно може перейти куди завгодно, але там немає церкви і немає релігійної громади. Якщо переходить якась релігійна громада, то вона повинна бути організована. А там до того часу не було зареєстровано ніякої релігійної організації — від слова зовсім. Каплиця та не зареєстрована — то просто медпункт, в який люди приходили, коли їм треба було щось посвятити, те й усе. На збори я приїхав сам — мене туди ніхто не кликав. Там прийшли 8 людей, двоє з яких — київські, і ще 6 людей, які в церкву за свого життя жодного разу не приходили. Принаймні останні два роки, які йде війна. А до того приходили 2-3 людини, яким треба було щось посвятити. То маленьке село, там, може, 5-10 прихожан було”, — сказав священник УПЦ В’ячеслав Маркевич.

Кореспонденти поцікавилися також випадком відмови священника відслужити на могилі загиблого воїна.

“Дружина з тим воїном вже не жила, як дружина, а жила з іншим чоловіком. Я сказав, що не маю права відправляти над загиблим воїном, бо його відспівувала церква іншої конфесії (відспівувала воїна ПЦУ — ред.). Я сказав: якщо хочете, заочне відспівування зробимо. Дружина погодилася, але, почувши цю ситуацію, вже відмовилася, і все”, — пояснив священник.

Як переходили до ПЦУ прихожани з села Рогачів Баранівської громади

Позиція громади

Одна з організаторок переходу релігійної громади села Рогачів Баранівської громади до ПЦУ Тамара Марченко у коментарі Суспільному сказала, що вони перейшли до ПЦУ, бо після початку повномасштабної війни все більше жителів села висловлювали думку, щоб перейти в українську церкву.

“Ми маємо невелику каплицю і не можемо сказати, що в нас в усі часи було багато прихожан. Ні, до церкви в нас ходили мало людей. Але відколи почалася повномасштабна війна, то багато людей з села виступали за те, щоб перейти в українську церкву. Десь наприкінці травня ми зібрали збори, на які прийшли близько 200 жителів нашого села. Священника ми на збори теж запрошували — лишали йому запрошення, дзвонили, і в селі розвішували оголошення. Він нас ігнорував повністю. Ми його не бачили, він з нами не зустрічався, не хоче з нами говорити. Я ще до цього багато разів казала йому особисто: батюшка, переходьте. Але він не захотів. Сказав, що там нема благодаті, і він не піде. Дуже шкодую, що він не захотів зустрітися. Прихожани Московського патріархату — їх там десь 10-15 людей — теж не прийшли на збори. Рішення зборів про перехід у ПЦУ було завірене протокольно. Ми приїхали до єпископа Паїсія і заявили про своє бажання долучитися до ПЦУ. Зараз продовжуємо робити всі необхідні для цього документи”, — розповіла Тамара Марченко.

На Житомирщині дві релігійні громади перейшли до ПЦУ: настоятелі пояснили, чому лишаються в УПЦ

Позиція священника

Священник отець Роман (в миру Руслан Шепета — ред.) сказав Суспільному, що не прийшов на збори з кількох причин.

“Я не був на зборах, бо служив тоді в іншому храмі. Щодо рішення про перехід в ПЦУ, то його приймала не релігійна, а саме сільська громада. З тих, які там були, (на зборах — ред.) ходили до церкви лише двоє, і то вони ходили років 2 тому. З тих, хто ходив там до останнього дня, то жоден з них не був. Таким чином рішення про перехід до ПЦУ приймали сторонні люди. Це все одно що прийти до мусульман, приміром, і прийняти рішення в мусульман, не маючи при цьому до того жодного стосунку. Ще один момент, через який я не відгукнувся — це подвійні стандарти. В оголошенні вони написали, що запрошують взяти участь в зборах сільської громади з приводу переходу УПЦ (МП) в ПЦУ. А я, наприклад, належу до УПЦ без приставки МП. В мене немає жодного підтверджувального документу, що це МП, тільки підтверджувальні документи, що це УПЦ. Я не маю стосунку до того, тому я туди не з’явився. Потім вони виклали інформацію, що перейшла релігійна громада з УПЦ — уже без приставки МП — в ПЦУ. То чому ж тут робити такі подвійні стандарти? Робіть і надалі те, що ви там розглядали. Бо виходить, що збираються з приводу однієї організації, а рішення приймають щодо іншої організації. Це глобальний обман”, — озвучив свою позицію священник.

Також отець Роман сказав, що є причини, з яких він не має бажання і наміру переходити саме під керівництво Епіфанія.

“Треба чітко слідувати словам Христовим. Церква має бути Христова. В Євангелії вказані такі слова Христа до апостолів: не відлучайтеся, пошлю вам утішителя від отця небесного, який вам нагадає все, що я вас учив, щоб ви могли всьому світу нести ту благу вістку, яку я вам говорив. І вони чекали. На 50 день Трійці на них зійшов Святий Дух, який повинен в церкві переходити неперервно на всіх священнослужителів. Тому моя позиція виходить якраз із цього. Я не маю бажання переходити під керівництво Епіфанія, бо Епіфаній не має цієї благодаті Духа Святого. Його рукоположив Філарет, який був під анафемою. Що зробив Варфоломій — він анафему зняв з Філарета, але Епіфанія не рукоположив, просто написав йому Томос. До самого Томоса претензій немає. Претензії є до того, що в нього (Епіфанія — ред.) сану немає. Варфоломій мав би не тільки дати йому Томос, а й зробити рукоположення на нього. А він цього не зробив, тому Епіфаній — це звичайний собі пересічний чоловік. Бо отримання одного лиш папірця ще не означає зішестя Святого Духа. Ця позиція зупиняє мене від переходу в ПЦУ”, — сказав отець Роман.

Джерело: suspilne.media

Схожі матеріали