Учень Наукового ліцею Державного університету “Житомирська політехніка” Олексій Діжа виборов срібну медаль у секції “Програмування” на Міжнародному конкурсі комп’ютерних проєктів “Infomatrix-2024” у Румунії.
Про це розповіла директорка Наукового ліцею Житомирської політехніки Наталія Венцель.
За її словами, з 31 травня по 4 червня у місті Бухарест (Румунія) проходив Міжнародний конкурс комп’ютерних проєктів “Infomatrix-2024”. Його учасниками стали близько 250 команд з 17 країн світу.
“Другий рік поспіль учні Наукового ліцею Житомирської політехніки представляють Україну на цьому конкурсі, здобуваючи перемоги. Цьогоріч в команді України, до складу якої входили учні з семи областей, був ліцеїст Житомирської політехніки Олексій Діжа з розробкою Generosity Genes “Щедрі гени”. За підсумками конкурсу він виборов ІІ місце та здобув срібну медаль у секції “Програмування”, — повідомила Наталія Венцель.
Олексій Діжа розповів, що на конкурсі презентував ігровий проєкт на основі використання штучного інтелекту.
“Ідеєю проєкту спочатку була реалізація ігрового середовища і створення інструменту, заснованого на нейронних мережах, для легкого відтворення інтелектуальних агентів. Але мені сподобалася концепція кліткового автомату та ідея створення нелінійної копії з можливостями для розширення експериментів (шляхом застосування нейронних мереж, модифікації цілей для колоній), тому початкова ідея переросла в повноцінний проєкт. На сьогодні кінцевою його метою є розширення можливостей користувача експериментувати, змінюючи різні аспекти гри. Наприклад: архітектура нейронних мереж, цілі колоній (коригуванням ваг оцінки дій), редагування середовища (ігрової мапи), штучне збільшення та зменшення популяцій, можливість зберігати колонії, гра разом”, — пояснив Олексій Діжа.
Його вразила організація конкурсу у Бухаресті.
“До складу журі були обрані професіонали у своїх галузях. Учасникам треба було оформити стенд і протягом двох днів проходив етап захисту та оцінки стендів. Я дякую Житомирській політехніці та ректору Віктору Євдокимову за допомогу в оформленні стенду та рідному Науковому ліцею за підтримку, яку відчував впродовж конкурсу”, — сказав Олексій.
“У роботі використовувалися нейронні мережі, які наразі є однією з найпотужніших технологій штучного інтелекту. Програмування велося мовою C++. Ця робота є важливим кроком до кращого розуміння того, як штучні інтелекти з різними цілями можуть співпрацювати або конкурувати один із одним”, — розповіла у коментарі Суспільному наукова керівниця Олексія, старша викладачка кафедри комп’ютерних наук факультету інформаційно-комп’ютерних технологій Галина Марчук.
За словами старшої викладачки кафедри комп’ютерних технологій у медицині та телекомунікаціях факультету інформаційно-комп’ютерних технологій, вчительки інформатики Наукового ліцею Житомирської політехніки Діни Варганової, проєкт “Generosity Genes” є зразком використання штучного інтелекту для вивчення взаємодії агентів з різними цілями в обмежених умовах.
“Проєкт має значний потенціал для застосування у різних сферах — від ігрової індустрії до моделювання складних соціальних і економічних систем, що є важливим для розвитку сучасної освіти, оскільки це робить складні технології доступнішими та зрозумілішими, більш інтерактивними та ефективними для широкого кола користувачів. Це, у свою чергу, сприяє підвищенню рівня знань і навичок учнів, що є головним фактором у підготовці майбутніх кваліфікованих спеціалістів в ІТ-сфері”, — розповіла наукова керівниця Олексія Діна Варганова.
Вона додала, що пишається своїм учнем та його досягненнями.
Коли учні, дійсно, цікавляться тим, що вони вивчають, здатні багато і наполегливо працювати, тоді вони завжди досягають кращих результатів. Я, як вчитель, підтримую і спрямовую наших ліцеїстів до досягнення їхніх цілей. Прагнення до успіху є найкращою мотивацією для них. Олексій і в подальшому планує продовжувати вдосконалювати свій проєкт та сподівається, що розробка буде використовуватися для підвищення рівня знань і навичок студентів при роботі з нейронними мережами”, — сказала Діна Варганова.